Ja we leven nog... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu Ja we leven nog... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu

Ja we leven nog...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten zijn mijn ouders dinsdagavond aangekomen. Het duurde wat langer want ze hadden vier uur vertraging op schiphol. Helaas was dit niet het enige wat mis ging. Eenmaal aangekomen op Zanderij 9waar we ook nog de live toeschouwers van een bokspartij waren) hebben we de meneer van mijn ouders hun accomodatie gebeld. Deze meneer had het nieuws dat vanwege de harde regenval het appartement onder water was gelopen. Ze moesten 's nachts dus ook nog naar een ander appartement. Dit appartement lag ver buiten de stad (zeker ongeveer 70 minuten fietsen vanaf ons huis) en was alles behalve naar wens. Mijn ouders waren moe en hadden zoiets van; we kijken morgen wel verder en gaan nu gewoon lekker slapen. De meneer ging daar echter niet mee accoord en zei dat hij anders ook wel een ander appartement voor hen had maar dat koste wel 150 euro meer (over oplichterij gesproken). Mijn vader zei dat hij daarna kon fluiten en dat ze de volgende dag wel een beslissing zouden nemen. Het taxibedrijf bracht ons toen maar naar huis maar zei steeds in de auto dat mijn ouders in een onveilige buurt zaten. Hij zei en ik citeer; "ik zou daar als blanke niet willen zitten". Het zat bij ons al niet lekker en toen we dit hoorde wilden we zo snel mogelijk mijn ouders daar vandaan halen. Onze overbuurvrouw (Esther) vertrouwde het ook niet en noemde die verhuurder een rioolrat en zij was zo aardig om 1.30 uur mijn ouders met ons nog op te halen.
Conclusie: Mijn ouders hebben 3 nachten bij ons geslapen en wonen nu drie keer vallen bij ons vandaan en dat is de overkant (erg mooi huis by the way).

Zoals je kan bedenken was stage de volgende dag met 4 uur slaap alles behalve leuk. Gelukkig mochten we eerder weg en kregen we de dag erna vrij.

Donderdag t/m zondag hebben we leuke dingen gedaan met mijn ouders (stad laten zien, geshopt, uit eten geweest etc).

Voor de mensen die zich afvragen of wij ook nog stage lopen, ja dat doen wij. De reden dat we er bijna niet overschrijven is omdat elke dag hetzelfde is. Sommige dingen zoals schreeuwen tegen een kind, ga je bijna normaal vinden. We proberen het beste ervan en hebben dus ook materialen ingeslagen voor de klas. We proberen de klas fleuriger te maken, zodat de kinderen en wij ook met plezier naar school komen.
We zijn deze week van plan om een getallen kaart tot 20 te maken samen met de kinderen. We zijn bezig met een muurbeschildering en er hangt nu ook nepfruit in de klas. klinkt allemaal raar maar het fleurt je klas erg op. Is eens weer wat anders dan kleurloze muren, betonnen vloeren en gaas i.p.v. raam.

Wij staan deze week allebei alleen voor de klas. Dat is best een pluspunt aangezien ze die klas niet zo snel uit handen geven. We hebben nog steeds wel last van mentrices die overal doorheen brullen terwijl wij les aan het geven zijn (bedankt Bea en Anneke dat jullie dit niet hebben gedaan, hier kunnen ze nog ERG VEEL van jullie leren, wat denken jullie ervan tripje naar Suriname :)

We geven nog steeds 2 keer in de week bijles. Arief en Aroen gaan langzaam maar toch redelijk vooruit. Ze kennen nu meer letters dan voorheen en luisteren nu ook naar wat wij zeggen i.p.v. maar dingen te roepen. Voorheen was het; wat zeg ik r aa m en dan zeiden hun kat. Nu is het auditieve verbeterd en hakken en plakken gaat ook beter.

We hopen dat ze voor eind maart een beetje op niveau zitten met de rest van de klas.

Bente bedankt voor je kaart die hebben we vandaag gekregen. We wensen je veel succes met de laatste week. YOU CAN DO IT. Zoals jij altijd zegt TJAKKA.

Cherishe, Fleur en Nicole (onze trouwe lezers). Leuk dat jullie altijd vol smacht op ons volgende berichtje wachten. Regilio bedankt voor die Surinaamse zin (het komt goed van pas). ;)

Patricia bedankt voor het in contact brengen met je oom. Hij is erg aardig en zonder connecties kom je hier nergens.

Kim en Nimet (onze lieve zussen). We weten dat jullie hier ook graag hadden willen zijn. We zullen ook voor jullie lol trappen.

Levent alias anoniem. We liggen elke keer dubbel om jou reacties. Bedankt hiervoor!
Oeps nou hebben we zijn identiteit bekend gemaakt.

Kirsten, Bianca, Turkan en Pelin (onze matties 4 life). We missen jullie echt heel erg en we kunnen niet wachten om als altijd, weer gezellig, het over niks maar tegelijk over alles te hebben.

Anne en Baba. Ik zou graag willen dat jullie hier ook zouden zitten. Helaas kon het niet zo zijn en gelukkig zijn Theo en Ria er. Sizi seviyorum

Fam Leunis+ Bloemers. Bedankt voor de leuke reacties en heb ik jullie al (met deze mooie verhalen) overgehaald om toch een keer naar Suriname op reis te gaan???? Tot snel. Dikke kus voor Kristian.

Fam Cicek. Ik mis jullie allemaal stuk voor stuk en kan niet wachten om weer een bakkie te doen bij jullie. Ayse laat je die waterkoker aan staan?

Ton ik weet dat je aan de andere kant van de wereld zit maar je bent toch dichtbij (aangezien je elke week belt). Oh ja en ik kom je ophalen van schiphol dus niet stiekem eerder terugkomen (let je erop Tante Coby) :)

Deniz, Marissa, Renske, Tineke, annemiek, Murielle, Marjorie bedankt voor jullie leuke reacties. We vinden het leuk dat jullie elke keer weer reageren.

Oh Gerard ons reflectieverslag komt eraan!

Groeten uit Paramaribo!

  • 08 Februari 2006 - 06:29

    Els:

    Wat een verhaal zeg.... Ik begrijp dat je zonder wat connecties nergens komt! Of.. je komt wel ergens, maar met een lichte beurs. Wat een gedoe zeg. Ik hoop dat jullie en jullie ouders genieten van dit land. Wat jammer dat het zo kaal en onaantrekkelijk is op die school. Wat vinden de leerkrachten van het kunstfruit aan de muur? misschien vinden ze een fris opgefleurd klaslokaal maar vreemd. Ben overigens ook benieuwd of zij al eerder stagiaires hebben gehad.... Ondanks alles, geniet van het land en maak flink lol.
    Groeten uit de Atjehstraat, Els

  • 08 Februari 2006 - 11:32

    Tineke:

    Wat een toestand zeg,nou Ria en Theo jullie vakantie begon ook lekker, en wat een oplichters zijn daar he.Ria had je kaplaarzen en een regenjas bij je.(zoek de zon op,dat is zo fijn lalalalal) Ginger zeker wel gezellig met je ouders he,ik hoop dat zij nog een lekker zonnetje te zien krijgen,in plaats van al die regen.Gelukkig dat zij zo dicht bij je in de buurt zitten.Lieve Ginger doe de kinderen uit je klas de groetjes van tante Tien uit Holland. Jullie allemaal een gezellige tijd,maak veel lol,geniet er van.Heel veel liefs Tineke Cok en Cocky xxxxxxx

  • 09 Februari 2006 - 09:18

    Cigdem Cicek:

    lieve nicht van me, alles goed.. ik ga er van uit dat het toppie met je gaat.. we hebben je echt heel erg gemist.. ik en nimos hadden het gisteren(8-02-2006) nog over jou , seni cok ozledik..

    hooguit nog een maandje te wachten.. en dan ben je weer BACK (gellukig maar) maarja schatje.. take care HOU VAN JE.. kusjes je nichie CGDM_

  • 09 Februari 2006 - 17:17

    Annemiek:

    hai allemaaal daar het duurde even voor je wat van mij hoorde ik was je niet vergeten maar had het verkeerde adres gehad van Ria HaHaHa en maar proberen heb toen Tineke gebeld en heb het van gekregen eindelijk hehe wat vervelend Theo en Ria van de reis en het huis gelukkig zitten jullie nu goed Ria is het niks voor de meiden in November HAHAHA hoop dat julliehet allemaal naar jullie zin hebben en Ginger een hele fijne dag zaterdag en veel gezondheid en liefde toegewenst maak er maar een leuke dag van want je hoeft niet te werken misschien kom ik ook nog een bakkie doen hahaha was het maar waar nou meisjes geef de kinderen goed les en veel groetjes van miek uit holland geniet er nog even van en tot gauw Ria ik bel je volgende week goede reis terug veel lieve groetjes van miek XXXXXXX

  • 10 Februari 2006 - 08:54

    Marjorie:

    Zo te horen hebben jullie het erg naar jullie zin gehad! Het was dus toch een hele goede beslissing! Dus gewoon niet luisteren naar andere mensen, maar naar je eigen gevoel!
    Ik hoop dat wanneer jullie weer hier zijn, ik gauw alle vakantie foto's kan bekijken, want jullie hebben me warm gemaakt en ik denk er over om misschien ook mijn stage daar te volbrengen.
    Ik hoop jullie gauw te horen?
    Dikke kus Mar....

  • 10 Februari 2006 - 11:26

    Imani Van Dijke:

    hallo ginger.
    ik mis je nu nog maar ik ben blij als jij weer terug komt oke kusjes imani melvin mama en papa.
    en als jij terug komt mag jij en kan je ook weeer oppassen oke doei....!

  • 10 Februari 2006 - 15:43

    Marissa:

    Nou jullie hebben me overgehaald hoor, ik ga echt weg als ik klaar ben met me studie... Lekker naar een warm land waar het hopelijk dan niet zo vaak regent als bij jullie ;). Hoe gaat het verder met jullie muskietbeten? Zijn het er al wat minder geworden? Waarschijnlijk wordt je er nu wel immuun voor, zou wel handig zijn :D.. Pas goed op elkaar en lieve lale ik zie/spreek je snel weer!
    Liefs marissa

  • 10 Februari 2006 - 17:34

    Anneke:

    Jeetje zeg, wat jammer dat het zo is gegaan met je ouders. Jullie wisten een beetje wat je moest verwachten op de scholen. Jouw ouders wilden dit natuurlijk allemaal niet meemaken. Maar........ elk nadeel heb ze voordeel:
    Wat zullen jullie allemaal blij zijn als jullie weer terug zijn en gaan genieten van de "gewone dingen" in Nederland.
    Bedankt voor het complimentje. Kan ik dan wel snel en voor een paar maanden komen, laten we zeggen zo tot de zomervakantie? Lijkt mij heerlijk om nu daar te zijn en niet hier........
    Ik hoop je weer snel te zien en spreken. Dan kunnen we de laaste nieuwtjes uitwisselen.
    Veel plezier nog, groetjes, Anneke.

  • 11 Februari 2006 - 11:18

    Nicole:

    heey meiden!!!

    ik vind het zo tof, om elke keer weer te lezen wat julle allemaal meemaken!!!

    En ook lekker een weekje alleen voor de klas!! heerlijk...

    nou geniet er nog lekker van!

    Dikke kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2006

De FOTO'S

07 Maart 2006

Das lang geleden

01 Maart 2006

Nieuw nummer

21 Februari 2006

Vervolg kort bericht

17 Februari 2006

Kort berichtje
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 16148

Voorgaande reizen:

10 Januari 2006 - 19 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: