Vervolg kort bericht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu Vervolg kort bericht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu

Vervolg kort bericht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2006 | Suriname, Paramaribo

Zo beste mensen. De vorige keer hadden we een beetje haast daarom zullen we nu ons verhaaltje aanvullen.

We zijn vorige week woensdag met Theo& Ria naar Groningen (nee niet in NL) en Coroni geweest. We dachten eigenlijk dat we naar Nickerie gingen maar dat bleek niet het geval te zijn. Erg jammer.

Allebei de dorpjes waren erg klein. We hebben wel veel monumenten en oude gebouwen gezien. Groningen is het eerste dorpje waar de eerste Nederlandse boeren zich hadden gevestigd. Dat was ook wel te zien. De gebouwen en het dorpje zelf zag er erg Nederlands uit.

Lale was de avond ervoor gestoken in haar hand. Haar hand was de volgende dag hierdoor erg opgezet. Het begon een beetje een rare vorm aan te nemen (het waren 2 vingers en 3 worstjes). Helaas waren wij onze allergie pillen vergeten, maar niet getreurd in Groningen hadden ze een hele goede dokter genaamd Dhr Mahabier (mam is dat familie van Sheila) en die was graag bereid om mij te helpen. Hij wilde me allergie pillen voorschrijven, maar Ginger kwam met een super idee en zei: "is een prik niet effectiever?" De dokter dacht; "hmm, misschien is dat wel een goed idee!" En wie was er de dupe van, ja inderdaad Lale!!!!
De naald was zo een super ouderwetse grote dikke, die erg veel zeer deed. Ik gilde zo hard AAAUUUUUUUU!!! Dat ze me in Paramaribo hebben gehoord! De foto zegt genoeg :(
Gelukkig was de prik wel effectief en was de allergie binnen een uur verdwenen.

Hierna zijn we doorgereden naar Coroni, het dorpje bestond uit een hoofdweg en huizen aan de rand van de weg. Dus dat hadden we wel weer gauw gezien (2 en half uur in de bus gezeten, daarvoor)
We hebben daar geluncht, de plaatselijke Chinees was erg blij, hij had meteen een super omzet gedraaid.

's Avonds zijn we lekker uiteten geweest in een van de duurste restaurants in Paramaribo. Dit vanwege de laatste avond van Theo en Ria.

Donderdag was een afscheid dag, we zijn meegegaan naar vliegveld Zanderij. De vertrekhal is mooier dan de aankomsthal, wat we niet echt begrepen.

Vrijdag waren we vrij van stage en hebben de was gedaan en dit is echt het enige nog wat we aan schoonmaken doen. We zijn zo lui geworden dat we een werkster hebben die twee keer in de week komt schoonmaken. We doen niet eens meer onze eigen afwas!
's Avonds zijn we wezen stappen (Starzz, de hipste disco van Suriname)
We kwamen veel mensen tegen die we hier hadden ontmoet. Er was ook een live band die reggeaton en salsa speelde. We hebben meteen onze salsa moves (die we hebben geleerd van onze super gay salsa leraar yche, die trouwens erg grappig is) in praktijk gebracht.
Ginger heeft zeker 5 nummers gedanst met Mokorolla (afk. Moko) Ze vroeg zich af of hij het niet kon of zij het niet kon. Want het enige wat hij deed was Ginger laten draaien. Arme meid was het helemaal zat! En zei; "zo heb ik het niet geleerd van Yche!"

Zaterdag zijn we de stad in gegaan om een cadeau te kopen voor een kind uit de klas van Ginger. Want ze was heel lief met een officiele uitnodiging uitgenodigd.
Helaas kon ze niet het was op een zondag en dan zouden we gaan varen.
's Avonds zijn we naar de Chinees geweest, met de andere meiden en een paar Belgische studenten die we hier hebben ontmoet. Was erg lekker en veel!
Hierna zijn we bij het vat wat wezen drinken.

Zondag zijn we wezen varen met de slager (Steven)naar White Beach. Dat is een aangelegd strandje, zoals de naam zegt helemaal wit met palmbomen en mooie hutjes en hangmatten en lekker eten en heerlijke muziek wat over heel het strand galmt. Kortom paradijs! Helaas zat het weer een klein beetje tegen, zo nu en dan miezerde het. Ondanks dat ben ik een stuk bruiner geworden en met Ginger gaat het ook de goede kant op, maak je maar geen zorgen Claudia!

Maandag hadden we stage, we waren allebei brak. Want hadden in 3 dagen tijd totaal maar 11 uur geslapen.
Ginger staat nu bijna elke dag voor de klas, bij mij gaat het nog een beetje stroef omdat mijn mentrix de klas heel moeilijk uit handen wil geven. Ze is erg strikt en niet duidelijk naar mij en de kinderen toe.
Bijvoorbeeld: vandaag trok ze aan het haar van een meisje alleen maar omdat ze niet binnen de lijntjes aan het kleuren was. Het erge is ik schrik hier niet eens meer van.
Ik vind het erg jammer dat het onderwijs hier zo moet gaan. Als het aan ons lag zouden we die kinderen even heel goed verwennen, maar helaas kan dit niet.

Met Arief en Aroen gaat het redelijk, het einde is in zicht en hun moeder kan dat moeilijk verdragen en moest de laatste les huilen :( Dat was wel erg ontroerend.
Aroen kent nu bijna alle letters en Arief is hard bezig om het verschil tussen de A klank en de AA klank te ontdekken, het is gewoon nog een kleuter! Een heerlijk ventje die eigenlijk een jaartje extra moest kleuteren, maar dat mag hier niet. Logisch he?

Nou dat was het dan voor nu. Binnenkort nemen we wat tripjes en zullen daar wel weer over tikken.

Dag allemaal en pak je goed in want we hebben begrepen dat het erg koud is :P
Wilt er iemand misschien een sjaal lenen????

  • 21 Februari 2006 - 19:59

    Nicole:

    Heeyyyyy dames....!!!!

    weer een tijdje geleden, dat ik wat van me heb laten horen!!! heb wel alles gelezen, maar daar ben ik weer!!!

    Leuke dingen weer allemaal, beetje jammer van die prik in je bil lale.. hahaha, maar je worstjes zijn verdwenen, dus het was voor een goed doel!!!

    Nou ik blijf jullie volgen... en have fun!!!

    Kusss

  • 22 Februari 2006 - 06:39

    Els:

    Wat een verhalen. Ben onder de indruk. Leuk om te lezen.
    Groeten uit de Atjehstraat.

  • 22 Februari 2006 - 12:57

    Lineke:

    He meiden!
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Heel veel plezier nog en succes op stage.
    Kus

  • 24 Februari 2006 - 10:44

    Bente:

    Zo zeg, en dan ben ik blij als het 's ochtends niet meer donker is als ik naar school toe ga.... en dan hebben jullie het over witte palm - eilanden!! Ruilen??!!

    Lijkt me een goed plan!!

    Thanks voor de verjaardagskaart!! En voor het bellen!! Super leuk!!

    Hebben jullie nu ook nog voorjaarsvakantie??

    Dikke knuffel van Bente

  • 26 Februari 2006 - 13:18

    Kirsten:

    hi my love

    het is lang geleden dat ik op jullie site heb gekeken, maar gelukkig spreek ik je wel door de telefoon!!!!! leuk om alle stukjes zo te lezen!!! holle van oe!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!!!!!!!

  • 01 Maart 2006 - 09:14

    Jezus:

    Hi lieffie,

    Dit is mijn derde werkdag en ben nu al erg moe. Weer een leuk verhaal. Ik had graag ook op White Beach willen liggen, maar goed dat zat er voor mij niet in. Er ligt hier sneeuw op straat. Erg koud en vies weer.

    Je foto bij de dokter heb ik voor papa uitgeprint. Hij was erg nieuwschierig. Wel de foto's van White Beach plaatsen he, ben erg benieuwd.

    Nou ik heb nog genoeg te doen, ga weer verder.

    Dikke knuffel + kus

    Jezus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2006

De FOTO'S

07 Maart 2006

Das lang geleden

01 Maart 2006

Nieuw nummer

21 Februari 2006

Vervolg kort bericht

17 Februari 2006

Kort berichtje
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 16145

Voorgaande reizen:

10 Januari 2006 - 19 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: