Das lang geleden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu Das lang geleden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu

Das lang geleden

Door: Webmaster

07 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Ja ja, we weten het, inderdaad lang geleden.
We hebben het de laatste weken ook erg druk. We willen nog veel doen en komen er bijna niet aan toe om een bericht te plaatsen.
De afgelopen weken hebben we ook veel zonder elkaar gedaan, dus dat speelt ook een beetje een rol.

Stukje Lale
Beste mensen ik weet niet waar ik moet beginnen, ik zal m'n best doen om de uitblinkers te vertellen.
Ik ben afgelopen zondag naar Brownsberg geweest. Dat is in het binnenland van Suriname. Een berg van 500meter hoog met een aantal watervallen. De tocht er naar toe duurde 2 en half uur, en was al erg indrukwekkend. Ik heb een jungle tocht gemaakt met een jeep!!! How cool is that??
Aangekomen op Brownsberg heb ik twee vallen bezocht. De irene vallen en de leo vallen. Dit was erg intensief en vermoeiend, maar zeker de moeite waard, want die vallen waren super hoog en het water was super helder en ijskoud.
Ik heb real life apen gezien, hoog in een boom, die lekker aan het genieten waren van bonen. Ik heb twee slangen gezien, kami kami vogels en heel veel insecten :(
Zondag avond was ik brak, dus lag vroeg in bed.

Ergens in de afgelopen week, was ik ook uitgenodigd voor een barbeque feest aan het zwembad. Dat was erg gezellig.
Ik ben druk bezig geweest met salsa dansen, want de testdag komt al dichtbij (woensdag 8 maart)

Ik ben naar het casino geweest, waar ik kennis heb gemaakt met turken die hier wonen. En ik ben een collega van me zus tegen gekomen. Die ook toevallig een turk is. Dat was echt gek! Ben ik helemaal in Paramaribo kom ik nog bekende tegen.

Ik weet niet meer precies wanneer maar ik was ook uitgenodigd voor een kinderfeestje. Dat was erg gezellig. Rijke mensen die hun dochtertje even een discotheek afhuren om de 10e verjaardag van hun kind te viren. Met allerlei acts, dansers en zangers.

Dat kindje kwam ik ook tegen toen we gingen zonnen en zwemmen in hotel Torarica. Ze was zo blij me te zien dat ik moest mee spelen in het zwembad. Heb er daarna 2 dagen nekpijn aan over gehad.

Gisteren was de laatste les voor Aroen en Arief, daarom hebben we ze meegenomen naar Macdonalds en hebben daarna met ze geknutselt. We hadden de jongens niet gezegd waar we naar toe gingen. Ginger vroeg; joh Aroen als je veel centjes zou hebben waar zou je dan eten? En Aroen antwoorde met; Macdonalds want daar ben ik nooit geweest!
We namen een taxi naar de Mac en de jongens keken hun ogen uit, en toen ze de M van Macdonalds zagen, zag je hun gezichtjes gewoon opbloeien. Dit was echt emotioneel. Toen hun moeder ze weer kwam ophalen was ze zo ontroerd, dat ze moest huilen, waardoor wij nog emotioneler werden.
Dan merk je gewoon dat afscheid dichterbij komt :(((((

Stukje Ginger
Ik moet even goed nadenken over wat ik allemaal wil vertellen. Ik heb namelijk zoveel leuke dingen gedaan.
25 Februari was het hier caranaval. Nou ik moet je zeggen ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Het was een super feest. Er was geen bier gooien zoals in Nederland, maar het had een braziliaans tintje. Er waren danseressen (uit Brazilie)die gingen optreden en er was live muziek. Erg leuk. Ook waren er veel mensen verkleed naar Paramaribo gekomen. Iedereen was in de feeststemming (het was super druk by the way). Toen we uitgeblust van het dansen waren zijn we bij 't vat gaan zitten. Er waren veel stagiaires dus we hebben met iedereen leuk zitten kletsen. We werden die avond ook meteen uitgenodigd om de volgende dag mee naar White Beach te gaan. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. We zijn daarheen gegaan met nog wat andere stagiaires en een paar acteurs uit de serie Taxi van Palemo (volgens mij heet de serie zo). 1 van die acteurs was Mike Libanon. Hij kwam me al bekend voor, maar ik had geen idee waarvan. Hij heeft o.a. in spangen en combat gespeeld. Erg leuke gozer. Wij hebben ons
die zondag op White beach goed vermaakt.
Het was ongeveer 30 gr, liggend in bikini op een wit strand onder de palmbomen en een cocosnoot eten (en dat is echt waar).

Ik ben de afgelopen weken ook veel uit eten geweest. Ik heb nu elk tentje in Par'bo gezien. Het is lekker eten maar wel erg eentonig. Kan niet wachten tot ik thuis weer lekker zuurkool kan eten.

Van het weekend ben ik naar basketbal wezen kijken. Onze huisbaas mw Kamperveen speelt fanatiek basketbal. Was erg leuk om te zien. Ik kwam de sportzaal binnen en het eerste waar mijn oog op viel was een groot zwart bord waar alleen de naam Kim op stond (de naam van mijn zus). Erg raar maar waar.

Gisteren (maandag 06/03/06) was ik uitgenodigd om bij een tv opname te zijn. Een paar meiden lopen stage bij Apinti (tv studio) en hadden publiek nodig voor het programma Krupu (discussieprogramma voor jongeren, het Surinaamse Lagerhuis). Wij bakra's zijn met zijn 5en in het publiek gaan zitten. We werden natuurlijk wel verdeeld anders kreeg je 1 grote witte vlek in beeld, haha. We hebben fanatiek geklapt en het was erg leuk om een keer mee te maken. Interessante onderwerpen by the way (onderwijs, geweld, kindertelefoon, veiligheid en ga zo maar door). 's avonds ben ik gaan eten bij Jitske en Marije. Ze hadden lekker en gezond gekookt. Nou dat was het allemaal weer een beetje. Ik heb in ieder geval een hoop lol en ik vermaak me wel.

Morgen is onze laatste stagedag. Het is wel heel snel voorbij gegaan. We hebben het wel erg naar ons zin gehad en naar ons idee voor positieve veranderingen gezorgd.

Donderdag & vrijdag gaan we naar Galibi. Dat is in het oosten van Suriname. Ligt tegen Frans Guyana aan. We gaan hier zeker van genieten. Als het goed is komen we daar reuze schildpadden tegen. Foto's zullen we zeker maken maar die krijgen jullie pas in Nederland te zien (gemeen he.
Ik (Ginger) ga zat/zon/maa/din nog naar de Raleighvallen. Ik ga alles filmen dus wees niet getreurd als we naar de film kijken lijkt het net of jullie erbij zijn geweest.

Dit was ons laatste berichtje maar Lale gaat er vanavond nog foto's op de site plaatsen dus hou de site in de gaten.
Nu gaan wij genieten van ons welverdiende vakantie.

Tot 19 maart!
Mama's en papa's vergeet onze sjaal, muts, wanten, jas , moonboots niet....
(We verwachten natuurlijk wel een heel welkomscommite op schiphol met spandoek en al) :)

Dikke kus Lale & Ginger

• 07 Maart 2006 - 21:21

Fleur:

hey meiden!

Echt heel erg gaaf om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken en doen! Gaat wel heel erg snel allemaal he? Heel erg veel plezier nog de laatste paar dagen, klinkt heel erg leuk wat jullie nog gaan doen!! Tot gauw!!

xx Fleur

o, en neem vooral ook wat warmer weer mee in t vliegtuig terug, hebben jullie ook geen moonboots nodig, haha!

• 07 Maart 2006 - 22:42

Ayse:

Zo, leuk hoor om van jullie weer wat te lezen.
    Zoooo, ik word echt jaloers op jullie......
    Ontvangst comite, kunnen we nu echt niets doen zonder dat jullie het weten. Kijk raden is leuk, maar kom zeg. Nu moet ik weer wat anders bedenken.
    He meiden, geniet nog even van mooi weer en van het land. Kusjes

• 07 Maart 2006 - 23:33

Jezus:

Hi Tulpje,

Alles goed daar in Paramaribo? Met mij gaat het beter ik verheug me op je komst.

Of het minibordjes worden of spandoeken moeten jullie maar afwachten. Misschien doen we helemaal niks om jullie te verassen. Jullie moeten geen dingen verzinnen die wij niet willen doen! Wat nou welkoms comité met spandoeken en al....

Helemaal vergeten, ik heb nog niks voorbereid. Moet nog van alles regelen. Ik heb gelukkig wel al jullie boeken gekocht voor de inburgeringcursus. Jullie kunnen gelijk aan de slag ;)

Lale, ik ben benieuwd hoeveel we gaan afsteken als we naast elkaar staan. Jij bruin ik bleek.... 't is niet anders :( snik, snik.

Ik vind het jammer dat dit de laatste keer is/was om hier wat over jullie te lezen. Wacht nog de foto's af en dan gaan we niet meer kijken op www.gingerenlale.waarbenjij.nu
    We hebben nog hotmail.....

Voor de laatste 11 dagen hoop ik dat jullie nog mooi weer krijgen, bruiner kan je toch niet meer worden.....

Het is al laat geworden en ik moet morgen werken, dus dames;

Dikke kus van Jezus

• 08 Maart 2006 - 06:34

Els:

Hallo, wat gaat de tijd toch snel. Over 10 dagen ben je alweer in Nederland. (brrrr) Kom je de foto's op school laten zien? Ben heel erg benieuwd Geniet nog even van jullie vakantie.
    Goede reis terug. Groeten, Els

• 08 Maart 2006 - 07:37

Marissa:

Hey meiden,
    Nog heel veel plezier de laatste dagen en geniet er lekker van! Tot snel!
    Liefs marissa

• 08 Maart 2006 - 11:33

Natassss:

Dag dames
    Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad en de tijd is super snel gegaan ik ben ook weer terug in Nl maar heb altijd met veel plezier jullie mailtjes gelezen had toch het gevoel een beetje daarzo te zijn.
    Geniet nog ff van de laatste weekjes en tot gauw
    Liefs natas

• 08 Maart 2006 - 13:02

Pelin:

Heyy Lellie!!Nog 10 daagjes!!!! joepiee!! ik kan echt niet wachten om je te zien, tenminste ik hoop dat ik je nog herken met die bruine koppie van je :)) en maak je geen zorgen over je welkomstcomite, je zal in ieder geval heel erg verrast worden!! kusjes xxxxxxxx

• 08 Maart 2006 - 13:53

Bente:

Wauw zeg!!
    Ik ben echt verschikkelijk benieuwd naar alle foto's en film!!

Wat gaan jullie doen als afscheid op je stage??

Nog heel veel plezier met de dingen die jullie nog gaan doen!!

Dikke knuffel van bente

• 10 Maart 2006 - 12:40

Marjorie:

Hey meiden,

Ik ben blij dat jullie het enorm naar jullie zin hebben gehad!
    Ik heb het ook naar mijn zin gehad, als ik jullie verhaaltjes las, dan was ik er stiekem ook een beetje bij.
    Ik wil graag nog een keertje alle foto's zien.
    Have fun for the time being en tot gauw!
    Dikke kus Mar...

• 10 Maart 2006 - 14:14

Kirsten:

Hi my love!!

Jeeeeh! nog maar 9 nachtjes en dan ben je weer terug!
    ik vond het echt super om al je stukjes te lezen maar ik ben blij dat je ze over 9 nachtjes gewoon weer kan vertellen terwijl ik je zie!!
    holle van oe! kusxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!!!!

• 16 Maart 2006 - 09:38

Claudia, Paul En Kristian:

Ha die Ginger,

Wat een avonturen zeg.... en ik kan me voorstellen dat afscheid nemen moeilijk is. Vooral van die kinderen (ik moeke nu hè.....). Tijdje niets van ons gehoord. Wij zijn op wintersport geweest en goed naar onze zin gehad. Paar keer geskied en met Kristian op de slee gewandeld. Eén keer viel de slee om, had ik niet gezien, dus ik trekken. Kijk ik om,ligt Kristian voor de helft in de sneeuw gezakt, want de slee was omgekukeld. Gillen dat die toen deed. Lekker gelezen, gerelaxed en genoten. Er lag veel sneeuw en het sneeuwde er constant. Jammergenoeg weinig zon gehad. Volgende keer beter. Ik vind het leuk je weer te zien, dus wij staan er hoor op Schiphol.....

Groetjes, goede vlucht terug en geniet nog van je laatste dagen.

Kus Paul, Claudia en Kristian