De statistieken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu De statistieken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu

De statistieken

Door: Webmaster

27 Januari 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Er zijn weer een aantal dagen voorbij. We hebben alweer een stage week achter de rug en voor ons gevoel gaat het nu allemaal heel snel. Nog maar 6 weken stage!!!
Woensdag hebben Ginger en ik samen voor mijn klas gestaan. Dit was erg leuk, we hebben om en om les gegeven. Eindelijk hadden we even geen mentrix die continue door ons heen gilt tegen de kinderen. Nee we deden het even op z'n Hollands, al is dat wel heel moeilijk hier, moeten we toegeven.

Woensdag middag hebben we les gegeven aan de 2 broertjes, dat zijn echt schatjes en ze willen zo graag leren lezen.
We hopen ook echt dat we in de korte periode dat we hier nog zijn, hun zo goed te begeleiden dat iedereen ervan zal opkijken. Dan kunnen we bewijzen dat het niet onmogelijk is om een kind op een leuke manier te leren lezen.

Donderdag hadden we een Turkse avond, ik had kisir gemaakt en de drie andere meiden (Claire, Janneke en Mira) waren er ook.
De meiden vonden de kisir erg lekker en fris. Ben je nieuwsgierig naar dit heerlijke turkse frisse kisir, bel dan voor bestellingen naar +5978776290 5 srd per portie (vraag wel naar de voorwaarden)

Vandaag gaan we ons zelf verwennen door uit eten te gaan, we hebben braaf heel de week thuis gegeten en dat mag gevierd worden.

Onze stastieken zo ver zijn:

44 (Lale) en 31 (Ginger) muskietenbeten
2 muskieten gedood!! Yeah gaat goed!!
2 flessen anti muskieten spray verbruikt
1 charmante en normale Surinamer ontmoet (de slager)
7x (maar) uit eten geweest
4 salamanders gezien (in huis)
1 dode muis ontdekt (niet in huis thank god)
2 padden in onze tuin (plons en kwak)
2 busritten
25 taxiritten
41 koude douchen (brrrrr)
4 warme douchen (m.b.v. water koken)
3 grote schoonmaak beurten
8 bara's gegeten
en nog maar
1x wezen zonnen :( stomme regenperiode

Nog even een reactie op ons vorige bericht:

Lieve vrienden en familie maak je geen zorgen om anoniem, als jullie anoniem zouden kennen zouden jullie weten dat het een grap zou zijn en er hard om lachen.
En anoniem maak je geen zorgen, John van Ahee is de liefste man die we hebben ontmoet in Suriname.

Nu gaan we lekker genieten van ons weekend, jullie horen volgende week wel hoe het is gegaan.

Tot gauw en 2 dikke kussen van ons.

• 27 Januari 2006 - 20:46

Patricia:

He meiden, leuke statistieken en wat vliegt de tijd, nog maar 6 weken stage!! enne wat mijn reactie betreft op anoniem dat was meer cynisch bedoeld dan serieus, maar ja kom niet aan mijn lievelings oom he?11

• 28 Januari 2006 - 01:00

Nel Teyze:

Lief Tulpje, wat een ontzettend leuke foto's! Kun je nagaan wat er bij de Cicekler verandert is, dat je deze reis kunt maken! En lief dat je mij ook op je lijst hebt Hoe lang blijf je in Suriname?
    Mi goedoe, nog een hele fijne tijd en heel veel liefs van Nel teyze.
    Opucukler.

• 29 Januari 2006 - 10:42

Bente:

Heey hallo!!

Goed bezig daarzo!! Heb geprobeerd om te bellen, maar er ging iets niet helemaal goed. Volgende week weer een poging wagen!!

Zo te horen hebben jullie het goed naar jullie zin. Vol houden zo!!

• 29 Januari 2006 - 15:46

Mama/anne:

Canim Lalecim,

Ben seni iyi gördüm çok sevindim. Sivrisinekler erkekmiydi, eger öyleyse tabancami alip geliyorum.....
    Biraz sonra ablanla loempia saracagiz. Tabi senin gelmenede saracagiz. Bir tek o degil canim, gerisi süpriz.

Yigitin sünnetti 7. ayin basinda. Ankarada olcakmis. Daha salon tutmamislar. O zamana kadar daha manken olacagim.
    Baban bana iyi bakiyor. Hep sevdigim yemekleri yapiyor. Sen neler yiyorsun bara ve pilavri disinda? Kartini aldim. Baskalarida cok kart gonderdi geçmis olsun diye bir çok da çiçek gönderdiler.

Ginger gaat ook alles goed met jou. Ve hebben echt erg veel om je kaart gelachen ook Vural. BABANIN MALIMI LAN GINGER?

Seni çok seviyorum Lalis. Kendine iyi bak çok öptüm, ama islak degil.

Newin

• 30 Januari 2006 - 09:48

Linda Egberts:

Hoi Ginger en Lale,

Afgelopen zaterdag je moeder(Ginger) gesproken en ze heeft verteld over jullie stage, zodoende even jullie site bekeken.
    Fantastisch en wat een geweldige ervaring dat jullie dit mogen doen.
    Geniet er zeker van en verder een hele mooie tijd toegewenst.
    groetjes van Linda Egberts