Aankomst in tropisch paradijs - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu Aankomst in tropisch paradijs - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu

Aankomst in tropisch paradijs

Door: Webmaster

12 Januari 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Daar zijn we dan eindelijk met een bericht uit Suriname.
Het is de 3e dag en we hebben eindelijk een internet cafe gevonden. We hebben nog maar 5 minuten om dit te typen, maar we willen jullie al zoveel vertellen.
Het begon al goed, op het vliegveld kwamen we Jurgen Rayman tegen. Hij is ook lelijk van dichtbij :)
In het vliegtuig viel het allemaal wel mee. 8 en half uur was zo voorbij, maar misschien kwam dat ook omdat we in de cockpit mochten kijken :)))))) dat was supergaaf.
We werden meteen door de piloten uitgenodigd om 's avonds wat met ze in een lokaal tentje het vat iets te drinken. Dit hebben we natuurlijk ook gedaan.
Eerst gingen we kijken naar ons huis.
Die staat op palen en dat heet hier neuten. Erg leuk, helemaal van hout, 2 slaapkamers, woonkamer, keuken, douche en toilet.

De 2e dag, begon goed, toen zijn we meteen de bush bush in gegaan met de KLM crew. Eerst naar een bosnegerdorpje, santrigrong. Daarna naar het dorpje bersaba, daar hebben we gegeten en gezommen in een meer. Het derde dorpje was een indianendorp die potten bakken.
Het was een vermoeiende dag.

Vandaag zijn we naar onze stage school gegaan om kennis te maken, helaas was de directrice er niet, dus is de kennismaking verschoven naar morgen.
Daarna zijn we naar de stage school van de andere meiden wezen kijken.
Ons contactpersoon heeft ons de stad laten zien en we zijn langs de vreemdelingendienst geweest. Daarna zijn we boodschappen wezen doen, dit was een ware hel!! Mensen kennen hier geen systeem, waar zijn onze moeders als je die nodig hebt. (we missen jullie)

's Avonds hebben we even gezwommen in hethotel torarica. En daarna de KLM crew uitgezwaaid en nu zitten we achter internet.
We zijn helaas de kabel van de digitale camera vergeten, daarom vandaag geen foto's maar morgen wel, beloofd.

Bedankt voor alle reacties erg leuk om te lezen, we letten goed op elkaar maak jullie maar geen zorgen.
Let jullie maar een beetje op elkaar in dat koude kikkerland :P

Dikke kus van Ginger en Lale

• 12 Januari 2006 - 21:28

Nicole:

heeyyyy meiden!!!!

Zooo kort in Suri... en al zo veel gedaan!!!
    echt tof!!!
    Beetje jammer van de kennismaking op jullie stage!! maar dat komt wel goed!!!
    nou veel plezier nog daar... en maak er van!!!
    Ik blijf volgen wat jullie allemaal meemaken daar! doe voorzichtig...
    have fun..
    Take care
    kusss

• 12 Januari 2006 - 22:16

Hus:

hey kendine iyi bak orada geniet ook van het zonnetje xxxjes je neef

• 12 Januari 2006 - 22:20

Patricia:

Hoi meiden, jullie hebben het wel goed aangepakt met die KLM crew (Ginger weet je nog wat je zei over piloten ha ha,). Leuk om te lezen dat jullie al zoveel gedaan hebben. Klinkt echt supergaaf allemaal. Gin m'n oom vindt leuk om ook een dagje met jullie op te trekken, wil met jullie iets afspreken voor volgend weekend geloof ik. Hou je mail in de gaten. Je kan erg met hem lachen en hij weet vast nog een heleboel gave plekken om naar toe te gaan.
    ENJOY kus Patires en Demi

• 13 Januari 2006 - 08:30

Bente:

Heeey jullie daar in het lekkere warme land!!
    Pff, zeg zit ik hier lekker verkouden te zijn!! Gelukkig hebben jullie het beter voor elkaar!!
    Hoe zag de stage school eruit?? Of hebben jullie nog helemaal niet kunnen zien?? Ben benieuwd hoe het is. Wacht op de foto's...hihi

Veel plezier!!

Dikke knuffel!!

• 13 Januari 2006 - 10:42

Marissa:

Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en dat jullie je lekker vemaken! Have Fun! Liefs marissa

• 13 Januari 2006 - 10:56

Jezus:

Hoi,

Natuurlijk had ik bijna alles al door de telefoon gehoord, maar het blijft leuk om jullie zo te volgen.
    Wat wil ik graag bij jullie zijn. Ik heb het hartstikke koud hier. Lekker de warme zon opzoeken. Jullie weten het ook zo leuk te brengen en ons maar jaloers maken. Wacht maar als jullie zo door blijven gaan sta ik echt voor jullie neus.
    En is het eten daar ook lekker? Maak ook foto's van de school en de klassen. Hey Lale je bed ligt na 5 nachten wel lekker hoor. Wat heb ik een rugpijn gehad....
    Met mama gaat het goed ze mag als alles goed gaat maandag naar huis. Met Levent en Papa is ook alles o.k. En met ons gaat het ook goed.

Take care,

Jezus

• 13 Januari 2006 - 11:04

Renske En Kirsten:

Hi my love!!
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen daar!
    Je zal w.s. net uit je bed komen op dit moment, nou wij zijn al lang wakker en we gaan zo shoppen in de boogaard, we zullen aan je denken!! HOLLE VAN OE!!!
    xxxxxxxx van ons

• 13 Januari 2006 - 11:18

Murielle:

Hey,

Wat hebben jullie het leuk, met de klm crew, das niet niks. Gezellig hoor. En dus echt al een beetje het binnenland in geweest. Wel verstandig hoor o'n stage in het buitenland. Jullie in de zon, ik op een stage in een donker en rode handen koud Den Haag. Geniet van de vrijheid en de heerlijke warmte, x

• 13 Januari 2006 - 13:43

Marjorie:

Hey Meiden,
    Zo te horen hebben jullie het aardig naar je zin daaro??
    Super leuk dat jullie ons vanuit dat warme landje toch een beetje op de hoogte houden hoe het daarzo gaat.
    Ik vraag me af of die tent touche nog wat is daarzo? Let me know!
    Have fun!
    Kus Marjorie...