Aankomst in tropisch paradijs - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu Aankomst in tropisch paradijs - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu

Aankomst in tropisch paradijs

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Daar zijn we dan eindelijk met een bericht uit Suriname.
Het is de 3e dag en we hebben eindelijk een internet cafe gevonden. We hebben nog maar 5 minuten om dit te typen, maar we willen jullie al zoveel vertellen.
Het begon al goed, op het vliegveld kwamen we Jurgen Rayman tegen. Hij is ook lelijk van dichtbij :)
In het vliegtuig viel het allemaal wel mee. 8 en half uur was zo voorbij, maar misschien kwam dat ook omdat we in de cockpit mochten kijken :)))))) dat was supergaaf.
We werden meteen door de piloten uitgenodigd om 's avonds wat met ze in een lokaal tentje het vat iets te drinken. Dit hebben we natuurlijk ook gedaan.
Eerst gingen we kijken naar ons huis.
Die staat op palen en dat heet hier neuten. Erg leuk, helemaal van hout, 2 slaapkamers, woonkamer, keuken, douche en toilet.

De 2e dag, begon goed, toen zijn we meteen de bush bush in gegaan met de KLM crew. Eerst naar een bosnegerdorpje, santrigrong. Daarna naar het dorpje bersaba, daar hebben we gegeten en gezommen in een meer. Het derde dorpje was een indianendorp die potten bakken.
Het was een vermoeiende dag.

Vandaag zijn we naar onze stage school gegaan om kennis te maken, helaas was de directrice er niet, dus is de kennismaking verschoven naar morgen.
Daarna zijn we naar de stage school van de andere meiden wezen kijken.
Ons contactpersoon heeft ons de stad laten zien en we zijn langs de vreemdelingendienst geweest. Daarna zijn we boodschappen wezen doen, dit was een ware hel!! Mensen kennen hier geen systeem, waar zijn onze moeders als je die nodig hebt. (we missen jullie)

's Avonds hebben we even gezwommen in hethotel torarica. En daarna de KLM crew uitgezwaaid en nu zitten we achter internet.
We zijn helaas de kabel van de digitale camera vergeten, daarom vandaag geen foto's maar morgen wel, beloofd.

Bedankt voor alle reacties erg leuk om te lezen, we letten goed op elkaar maak jullie maar geen zorgen.
Let jullie maar een beetje op elkaar in dat koude kikkerland :P

Dikke kus van Ginger en Lale

  • 12 Januari 2006 - 21:34

    Sibel:

    haloooo!!!!

    Leuk dat jullie het zo fijn hebben. Ik had daar graag willen zijn, echt waar. Het lijkt mij supergaaf. Ik zou zeggen geniet er lekker van, ik ben nog steeds bezig met m'n lio. Ga lekker zonnen, ook n beetje voor mij ja
    groeten sibel

  • 13 Januari 2006 - 08:18

    Sophie:

    heey girls, volgens mij hebben jullie het onwijs naar jullie zin! Leuk he daar...? Vooral het binnenland is super mooi, ben wel een beetje jaloers op jullie!! En het Torarica hotel is mooi he, ben ik toen ook geweest. Geniet er van he, en gaan jullie dit weekend al stappen? Dat is namelijk erg leuk! Dikke kus sophie

  • 13 Januari 2006 - 09:36

    Selvi:

    Hoi hoi,

    ik heb gelezen dat het er prachtig is, ik ga maandag beginnen met het thema Suriname in de klas. Zou je het erg vinden als mijn leerlingen ook op deze site kijken....? groetjes met veel kou, Selvi

  • 13 Januari 2006 - 12:49

    Claudia, Paul En Kristian:

    Hoi Ginger,

    Goed te lezen dat je veilig aangekomen bent en al flink in de bezienswaardigheden stort. Leuk dat je met de KLM crew op stap bent geweest. Wel even anders hè dan Ypenburg. In ieder geval een fantastische ervaring. Geniet en hou ons op de hoogte. Succes op je eerste werkdag.

    Groetjes

  • 15 Januari 2006 - 12:54

    Mamma:

    Hoi schatjes van me
    Ginger ik heb de kabelts op de trap gevonden en ik neem ze mee over twee weken heb je ze.
    Hé Lale als ik over twee weken er ook ben dan krijg ik dan ook een Turkse pannenkoek.
    Oja ik ben even naar je moeder geweest en het gaat goed met haar ze mag misschien zaterdag avond of zondag naar huis.
    Zo ik lees dat jullie het naar je zin hebben maar jullie hebben ons toch nog nodig, dat pech wij komen pas over twee weken
    Groetjes mamma

  • 15 Januari 2006 - 13:00

    Mamma:

    Hoi schatjes van me
    Ginger ik heb de kabelts op de trap gevonden en ik neem ze mee over twee weken heb je ze.
    Hé Lale als ik over twee weken er ook ben dan krijg ik dan ook een Turkse pannenkoek.
    Oja ik ben even naar je moeder geweest en het gaat goed met haar ze mag misschien zaterdag avond of zondag naar huis.
    Zo ik lees dat jullie het naar je zin hebben maar jullie hebben ons toch nog nodig, dat pech wij komen pas over twee weken
    Groetjes mamma

  • 15 Januari 2006 - 19:47

    Lindsay:

    Hoi Gin,
    Wat leuk dat je lekker in suriname zit! heel veel plezier en geniet er maar van! niet te bruin worden he?? haha! xx lindsay
    xxlindsay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2006

De FOTO'S

07 Maart 2006

Das lang geleden

01 Maart 2006

Nieuw nummer

21 Februari 2006

Vervolg kort bericht

17 Februari 2006

Kort berichtje
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 16152

Voorgaande reizen:

10 Januari 2006 - 19 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: