We zijn niet van gisteren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu We zijn niet van gisteren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van gingerenlale - WaarBenJij.nu

We zijn niet van gisteren

Door: Webmaster

13 Januari 2006 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi daar zijn we weer.

Gister ging het allemaal wat gehaast.
We zullen vandaag wat meer vertellen over de binnenlanden.

Het eerste dorpje die we hebben bezocht heet Santigrong, een dorpje met 1200 inw. Ze noemen die mensen hier de bosnegers :)

Daar hebben we het een en ander geleerd over de traditie van het dorp. In het dorp liep een weg die uit kwam op de Saramacca rivier.
Hierna zijn we naar het dorpje Bersaba gegaan, daar hebben we wat gegeten en gezwommen in het coropina meer, dat heeft net zo'n kleur als cola.

Het derde dorpje die we hebben bezocht was een idianendorp, mantamo. Daar maken ze klei potten.

We zijn ook nog ergens onderweg gestopt in the middle of no where, om wat te drinken, we hebben begrepen dat het dichtbij het dorpje onverwacht lag.

We vonden het erg WARM!!!!! maar wel heel gezellig en interessant.

Zoals we hadden vertelt ging de kennis making niet door met de stage school. Die hebben we vandaag nog een keer bezocht.
De directrice was erg aardig, we gaan maandag t/m donderdag stage lopen en vrijdag lekker vrij :) goed geregeld!!!
We weten nog niet in welke klas we terecht komen, maandag gaan we even orienteren en dan ons keuze doorgeven.

We zijn er vandaag achter gekomen dat we in de supermarkt veel duurder uit waren. We hebben een winkel ontdekt wat veel goedkoper is. Voortaan daar boodschappen doen.
Leuk he, paramaribo ontdekken.
Gelukkig zijn we Hollanders en trappen we niet overal in want we zijn gierig!!!!

Vandaag zaten we in de taxi en hebben we de Surinaamse versie van Heb je even voor mij gehoord van Frans Bauer, die is veel leuker.

Ook zijn we op zoek gegaan naar een fiets. Tijdens onze zoekactie kregen we dorst en kochten we wat te drinken bij Wolly's, we raakte aan de praat met de verkoper en hij probeerde ons wijs te maken dat we een fiets konden huren voor 5 euro per dag :P
Ons antwoord: Ben je gek ofzo!! Voor 10 euro kopen we een fiets op Holland Spoor.
Hij dacht vast en zeker die stomme bakra's trappen er wel in. Niet dus!! Dan heeft hij de verkeerde voor zich.
Nu zijn we nog steeds opzoek naar een fiets.
Heeft iemand nog een goedkope fiets in de aanbieding???

De foto's willen maar niet lukken we gaan nu heel hard ons best doen.

Tot snel.

• 13 Januari 2006 - 19:13

Annek:

Hoi,
    Het klinkt wel heel erg leuk daar zeg. Je hebt natuurlijk wel heel erg spijt dat je nou daar zit en niet in het koude Ypenburg toch... Ginger?
    Nee hoor, ik vind het heel leuk dat je het naar je zin hebt. enne.....die 44 kleuters , daar draai jij vast je hand niet voor om want je bent gewoon heel goed!
    succes verder, Anneke.
    PS geweldig leuk deze manier van communiceren. Hoef ik niet zo lang te wachten op nieuws van je.

• 13 Januari 2006 - 20:06

Jezus:

Hi suri suri's van me....

LEUKE foto's!!!!Natuurlijk willen we meer zien, maar dat komt nog wel tijd zat. Ja nog 9 weken en 5 dagen. Geniet er lekker van.

Nou veel liefs,

Jezus

• 14 Januari 2006 - 22:11

Cherishe:

Fawaka stelletje Bakra's,

Laat je niet kisten hoor door die mensen, haha.
    Zo te lezen gaat het allemaal prima met jullie, dat is goed, houden zo.
    Ma t/m do stage, well done. Dan hebben jullie een lang weekend voor andere dingen.

Veel plezier!
    Dikke kus uit Rijswijk

• 15 Januari 2006 - 16:25

Tom:

Leuk allemaal hoor gin. groeten, Tom

• 15 Januari 2006 - 16:26

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 17 Januari 2006 - 12:41

Claudia, Paul En Kristian:

Hoi Ginger,

Je maakt leuke dingen mee zeg. Wat een ervaring hè. Gaaf hoor. Ik ben stinkend jaloers. Zit ik hier dan achter mijn bureau en computer. Saai, saai, saai.

Heb je al een beslissing genomen welke klas je les wilt geven? Zeker wel leuke kindertjes hè?

Ik heb jammergenoeg geen fiets voor je. Goed blijven doorzoeken dus. enne hoe weet jij dat een fiets 10 euro kost bij het HS????? Zo'n beschaafd meisje........

Heb je nog andere uitstapjes op je programma staan.

Trouwens als je daar in die meren gaat zwemmen moet je oppassen dat je niet gaat plassen in het water. Vervelende beestjes.
    Ik weet niet of dat daar ook is, maar check voor de zekerheid.

Geniet en tot mails. Leuke foto's trouwens.

Groetjes Paul, Claudia en Kristian

• 31 Maart 2009 - 17:46

Bot .R:

hey hyey alles goed.vind het leuk.jullie verhaal over santigrong.komt zelf uit santigrong.geboren en getogen

• 31 Maart 2009 - 17:48

Bot.R: